Eerste stagedag - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marie - WaarBenJij.nu Eerste stagedag - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marie - WaarBenJij.nu

Eerste stagedag

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

03 Februari 2014 | Ghana, Accra

Van deze dag kan ik een groter verslag maken dan van de afgelopen week. Eerste stagedagje gehad op een Ghanese basisschool. Vol goede moed liep ik naar d/a primary school. (Om half 7 niet te vergeten). Ik kwam er aan, en niet helemaal onverwacht, was er geen leraar te vinden. Het volgende halfuur trouwens ook niet. Uiteindelijk kwam er een man met een sleutel aan, dus ik kon mijn klasje binnen. De kinderen waren razend nieuwsgierig, en kwamen allemaal op me af om een handje te geven en me welkom te heten. Toen de school begon, kwam de lerares van Class 1 binnen, en ze was super enthousiast dat ik er was. 'I am so happy you're here, welcome welcome!!'. Ik heb het erg getroffen met haar en heb de hele ochtend gezellig met d'r gekletst. Voordat de lessen begonnen, verzamelde de hele school zich om samen te bidden en te zingen. Daarna heb ik me voorgesteld voor de hele school :) Vervolgens marcheerde de kindjes (heel schattig om te zien) naar de klas. 40 kleine kindjes keken me vrolijk aan en zwaaide. De juffrouw vertelde wat over me, en ze moesten zolang me naam herhaalde tot ze het uit konden spreken. Niet gelukt hoor. Hier heet ik Marie met de Engelse uitspraak, zo van Mu-rie, en dan de R van hearrr, miss Marie. Ik heb alle kindjes hun naam gevraagd, vervolgens vroeg de juffrouw een uur later 'Did you remember the name of that girl?', en die wist ik nog ook :) Goede indruk jawel :) De kindjes kregen eerst rekenen, toen engels, en bij elke les vroeg ze of ik geen les wilde geven. Nou, dat ga ik morgen dus doen. Ik ga rekenen en engels geven aan 40/50 kinderen, jeuj! Op een gegeven moment vroeg de lerares of ik van dansen hield, en ik natuurlijk JA! Oke, daar gingen we dan. Alle kindjes naar buiten want 'Miss Marie likes to dance!'. 5 kindjes maakte muziek, en om de beurt mochten ze in het midden dansen. En leuk dat ze het vonden!! De kindjes zijn zo ontzettend lief, en zoals ze dan zeggen 'You belong to our family here', dus erg welkom was ik wel! Nu zijn we weer allemaal terug en onze verhalen gaan rond. Ook zijn de andere 5 meiden er, gezellig :)

  • 03 Februari 2014 - 20:04

    Kees:

    Nou,dat was me het eerste dagje wel dan,op school! Wel heel erg leuk geweest,zo te horen toch! Eigenlijk zou je er een filmpje van moeten maken,lijkt me prachtig om te zien! maar nu heb je dus 3 maanden een Engelse naam,is weer eens wat anders he`!! :-) Heel veel sucses gewenst morgen,met het les geven,maar dat gaat jou echt wel lukken,weet ik zeker!

    Love you
    Papa
    XXX

  • 03 Februari 2014 - 20:50

    Nellie:

    Mooi verslag marietje
    En wel heel spannend allemaal denk ik ,zo aan het andere eind van de wereld .Maar wel een prachtige ervaring ,die ze je nooit meer afnemen .Geniet ervan .
    Groetjes Kees en Nellie

  • 03 Februari 2014 - 21:00

    Wilma :

    Wat zal je zenuwachtig zijn geweest
    Zo op je eerste dag .
    En wat fijn dat het zo goed bevallen is.
    Want de eerste indruk is de beste indruk.
    Je hebt wel heel veel kindjes om te leren kennen .
    Maar ze zullen best wel van je gaan houden .
    We blijven je volgen ,en genieten van je verslagen .
    Heel fijn dat je het zo goed na je zin heb.
    Anders duurt je tijd daar te lang voor je
    Succes met je klasje en vooral genieten
    Van alles wat je meemaakt
    X x x van ons allemaal

  • 17 Februari 2014 - 22:40

    JOSÉ Versteegen:

    Nou , dat moet wel heel bijzonder zijn als ze je als familie beschouwen.!
    Daar kunnen ze hier nog wat van leren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marie

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 4932

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 29 April 2014

Stage Ghana

Landen bezocht: