Stage - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marie - WaarBenJij.nu Stage - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marie - WaarBenJij.nu

Stage

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

06 Februari 2014 | Ghana, Accra

Zo, de eerste 4 dagen stage zitten er weer op. Het is voorbij gevlogen nu ik hier zo zit. Het is nog steeds erg wennen, vooral de hoeveelheid van kinderen in één klas, haha! Ik heb vanaf dag 2 les gegeven. Ik begin de dag altijd met rekenen, en dan vooral nummers, tot 100 tellen enzo. Dat kunnen ze al super goed, dus we zijn nu ook al bezig met moeilijke sommen. Daarna geef ik Engels, en die lessen maak ik zelf. Dus elke avond zit ik gezellig lessen voor te bereiden =D Ik ben nu bezig met Body Parts, dus neus oren ogen enzo! Ik gebruik lesmateriaal zoals kaartjes met de plaatjes erop van lichaamsdelen, en die noemen ze op en ik leer ze de woorden schrijven. Ze vinden het allemaal super leuk. Ik had 2 dagen geleden een bal gekocht, en die heb ik vandaag gegeven. Nou hij ligt weer thuis hoor!! Ik had de kinderen naar buiten gestuurd om met de bal te spelen, nou echt, ik heb nog nooit zoiets gezien! Ze juichte, sprongen, gilde, duwde elkaar, knuffelde me, ze waren helemaal door het dolle heen! Dus ik bleef in m'n lokaaltje (juf was er even niet) komen er 2 kindjes aan. Bal werd afgepakt door een andere klas. Tot vechtens aan toe. Jongentjes vlogen elkaar aan! Heel de school zou gaan vechten voor die bal, daar had ik even niet goed aan gedacht, haha. Dus ik heb de bal weer naar binnen genomen, en voortaan mogen mijn kindjes alleen voetballen als de andere klassen les hebben ;) Hij ligt nu thuis, goede les voor de kids :) Ik heb ze ook gekleurd papier, potloden, etc. gegeven, dit vonden ze geweldig en ze konden alleen maar zeggen oh thank you, oh thank you. Ongelofelijk hoe blij ze hier zijn, met voor ons zoiets kleins. Waar ik alleen nooit aan gaan wennen, is het slaan van de kinderen. Gelukkig doet mijn juffrouw het nu (bijna) niet meer, nadat ik haar had verteld dat ik dit echt niet leuk vond. Ze doet er alles aan om het mij naar m'n zin te maken. Morgen nog een dagje en dan weekend, dan gaan we weer op het eiland slapen, back to the rimboe!!

  • 07 Februari 2014 - 00:02

    Kees:

    Nou nou,durfde jij tussen al die kinderen te springen,om die bal af te pakken :-)
    Maar wel een wijze les ja,om alleen jou klas er mee te laten spelen,als de andere klassen binnen zijn!
    Maar die kinderen zullen wel heel erg blij zijn,met zo'n lieve juf als jij,zeker weten!!
    Maar nog 1 dag,en dan weer weekend,gaan jullie nog iets leuks doen?

    Love you
    Papa XXX

  • 07 Februari 2014 - 17:05

    José:

    Nou zeg,
    dat verwacht je toch niet
    Een land waar ze zo weinig hebben, ruzie maken....
    maar eigenlijk gaat het altijd zo,
    als er honger is zijn het de brutaalsten die het meest krijgen.
    Je hebt het perfect opgelost.
    Raar,
    het lijkt wel alsof je al enorm lang weg bent, maar je bent er pas 2 weken maandagochtend
    Leuk dat we af en toe chatten
    Als het niet kan, moet je het zeggen hoor,
    het mag voor jou niks kosten en ook niet ten koste gaan van je werk.
    Ik zit met de benen op de bank, koffie naast me te wachten op de opening van de Winterspelen in Sotsji
    Kun jij je niet voorstellen in zo'n warm land denk ik.
    We hebben vroeg gegeten, was gedaan, etc dus..hoef die bank voorlopig niet meer af.
    Poes komt er ook bijzitten.
    Dikke Doei en hug
    tante Zee

  • 07 Februari 2014 - 17:21

    Wilma :

    We zijn heel blij voor je dat je al zo goed gewend bent.
    En het is naar om te zien dat kinderen klappen krijgen,
    Ik zou daar ook heel veel moeite mee hebben.
    Wel leuk dat je daar nog iets voor de kinderen kunt kopen
    Waar ze zo blij mee zijn.
    Als je terug ben ik je eigen klasje word dat een makkie voor je
    We zijn echt zo trots op je dat je je daar tussen al die kids
    Staande weet te houden
    En zijn blij voor je dat de juf,begrip heeft voor je
    Dat je er moeite meet hebt met het slaan
    We houden contact :-)
    Zorg goed voor jezelf x x x Rob en Wilma

  • 17 Februari 2014 - 22:35

    JOSÉ Versteegen:

    Precies op die manier leren ze buitenlandse mensen in Nederland ook onze taal.
    Lichaamsdelen, tellen, meubilair , winkelwaren,
    alles wat ze zo snel mogelijk moeten weten.
    Ik ben wel enorm benieuwd naar dat eiland van jullie?!
    dag dag
    JV

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marie

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 4926

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 29 April 2014

Stage Ghana

Landen bezocht: