Up to date verslag - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marie - WaarBenJij.nu Up to date verslag - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marie - WaarBenJij.nu

Up to date verslag

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

25 Maart 2014 | Ghana, Accra

Hoi allemaal!

We zijn klaar met het schilderen, en ik moet zeggen dat het resultaat heel erg leuk geworden is! We hebben 3 muren egaal lichtgroen geschilderd, en 1 muur blauw. Daarop hebben we tekeningen gemaakt van vormen, lichaamsdelen, fruit, met de bijpassende woorden eronder. Twee getalenteerde Ghanese studenten hebben hier ons heel goed meegeholpen! Ook hebben we de dagen van de week geschreven en de maanden van het jaar. Foto’s volgen nog!! We zijn hier een hele week mee bezig geweest, dus we waren blij toen het af was. Na dat weekje zijn we naar Cape Coast geweest voor een weekendje. Ge-wel-dig was dat. We zaten op een Beach Resort, het was net een paradijsje. Strand, hutjes, loungebarretje, echt genieten dus. Dat weekend hebben we de touwbruggen gedaan, een kasteel bezocht en naar de aapjes geweest. Even lekker de toerist uitgehangen. Hoogtepunt was toch wel de touwbruggen, dit was ontzettend gaaf! Er waren er 7, en ze gingen steeds hoger en hoger en we liepen gewoon boven de bomen! Het kasteel was vooral interessant, de geschiedenis van dat kasteel heeft namelijk veel met Nederland te maken, slavenhandel.
Afgelopen woensdag vertrokken we naar Golukuati. We zouden namelijk donderdag en vrijdag stage gaan lopen op een school voor doven kinderen. Na een lange tocht van 6 uur kwamen we aan, in een opeens hele andere omgeving dan wij natuurlijk gewend zijn. Hoge bergen en heeel veel groen, erg mooi! We mochten verblijven in het huisje van een Ghanese vrouw. De stage was erg indrukwekkend om te zien, we hebben in die twee dagen toch best wel veel gebaren geleerd van de kindjes die daar waren en een beetje gezien hoe het daar aantoe gaat. Mooi om mee te maken! Die zaterdag gingen we naar de watervallen: je kon kiezen, een tocht van 4 uur of van 6 uur. Wij met goede moed aan de tocht van 6 uur begonnen natuurlijk :) Daar gingen we dan! Niet wetend dat we 3 uur moesten klimmen om er te komen! Ik moet zeggen dat het uitzicht overweldigend was, maar dat ik daar vooral achteraf van heb genoten, toen ik de foto’s bekeek. Want op het moment zelf was ik uitgeput, moe, niet in staat om nog 4 uur te lopen!! Maar toch moesten we, want ja, als je er eenmaal aan begint, kan je niet terug. Na nog een lange tijd geklommen te hebben, gingen we opeens steil naar beneden. Nou, dat was ook iets hoor. Het was echt heel erg steil, en je moest jezelf aan takken vasthouden om niet te vallen! (Wel gevallen hoor) Na lang puffen en lopen hoorde we de waterval steeds dichterbij komen, dat moment dat ik hem zag vergeet ik nooit meer! Wat was ik blij, eeeindelijk rust en water! Na een uurtje lekker gezwommen te hebben, gingen we weer. Weer een stuk omhoog, toen moesten we weer afdalen. Het was even zwaar, maar ik ben achteraf blij dat we het gedaan hebben!! (Achteraf is altijd alles goed) Maar ik doe het niet nog een keer, haha. Dat weekend zijn we nog naar een zwembad geweest, dat was echt super want dat lag op een berg, en je had uitzicht naar beneden. Daar hebben we nog gegeten, en owwwww, dat was sowieso de lekkerste pizza ooit! Zondag even naar apenpark geweest en toen weer naar huis. Wat was dat fijn, na die 4 dagen. Oost west thuis best, ook hier in Ghana haha ;) Maandag zijn we naar Accra geweest om ons visum te regelen, 30 dagen verlenging en dan gaan we weer naar huis.

• 25 Maart 2014 - 19:18

Kees:

Nou Marietje,dat was echt een heel erg leuk verslag,zeker weten!
    En jeetje,wat jullie allemaal weer beleefty en gedaan hebben,hardstikke mooi hoor!
    Ik geef je groot gelijk,nu je daar toch bent,dat je ook even de toerist uithangt hoor!
    Waren de kinderen daart trouwens blij,met jullie schilderwerk,maar eerlijk gezegt,dat kan haast niet anders hoor!
    Nou,het laatste maandje nu he`,het gaat echt opschieten!!

Love you
    Papa
    XXX

• 06 April 2014 - 20:39

Nelleke :

Hee Marie,

Wat ontzettend leuk dat jullie naar de dovenschool zijn geweest om daar stage te lopen! Bijzondere plek daar!
    Wat maken jullie mooie dingen mee en wat schrijf je er leuk over!