Eerste week - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marie - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marie - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Marie

02 Februari 2014 | Ghana, Accra

Zo mijn eerste verslagje van de eerste week hier in Ghana. Na een zware reis (zie: overstappen, tussenstoppen, nachtvliegen etc etc) kwamen we aan in Accra, de hoofdstad in Ghana. Dat moment dat je een vliegtuig stapt is altijd hetzelfde ... bam warm! We werden in Accra opgehaald door Sjef en Ashley en gingen toen met de trotro (busje) op pad, eerst ergens ontbijten, toen even boodschappen doen, simkaart halen, en toen naar ons huisje in Ada Foah, dat is 2 uur rijden vanaf Accra. Die dag ging erg sloom, want we waren alle 5 kapot van de reis. De dagen erna hebben we Ghana leren kennen, de leuke plekjes zoals marktjes, eilandjes. Het eiland Maranatha is net een paradijsje, met strand, overal palmbomen, muziek, bar, strandstoeltjes, echt perfect. S'avonds worden daar feestjes gegeven en dat hebben wij vrijdagavond natuurlijk allang meegemaakt ;) We hebben zelfs een keer van eiland naar eiland gezwommen, nou dat was de eerste en laatste keer! We dachten dat het niet zo ver was, maar na een halfuur zwemmen nog niet op de helft te zijn, viel het toch wel tegen! Word er ook nog een dag later verteld dat er beesten inzwemmen van 2 meter, fijnnn :) We zijn ook nog naar de hoofdstad geweest om boodschappen te doen, nou dat was een ramp. 2 uur heen en terug met de trotro, 5 meiden alleen!! Heenreis ging nog wel, terugreis zaten we met 20 (?) mensen in een busje voor 10 (?) personen, met kippen alles. Dus je had een kip naast je, je zat opgepropt tussen de mensen, en een Ghanese vrouw voor je zat te schreeuwen in de bus dat ze een neusspray wilde verkopen. Sprayt ze vervolgens die spray bij mensen in hun neus , like wtf . Om het nog even leuker te maken, klapte de band en moesten we aan de kant staan. Ik zal nooit, maar dan ook nooit meer zeuren over de Nederlandse bussen hier!! 115 sorry :) Achteraf wel een leuke ervaring hoor! Morgen hebben we onze eerste stagedag, eerrug spannend want we zitten alle 5 gescheiden op verschillende scholen. Even wennen en omschakelen naar Engels dus. Heb er wel erg veel zin in en benieuwd naar de kindjes en of ze aub wel Engels kunnen, want ik heb het idee dat de jongere kindjes de taal nog niet beheersen! Anders maar met handen en voeten :)

• 02 Februari 2014 - 16:10

José:

Wat een geluk dat je al je tenen nog hebt met die enge beesten in het water.
    Jullie doen enorm veel ervaring op met die kids en leren zo ook het land nog goed kennen.

• 02 Februari 2014 - 16:22

En ook best wel om gelachten,dat kun jij nog maar goed,dat schrijven!
    oja,die grote beesten schrokken zich natuurlijk kapot van jullie,daarom durfde ze zich niet te laten zien :-)

• 02 Februari 2014 - 16:22

• 02 Februari 2014 - 16:25

• 02 Februari 2014 - 21:10

Wilma & Rob:

Hoi hoi Marie.
    Wat een leuk verslag is dat.
    En echt niet saai om te lezen.
    We zien het allemaal zo voor ons.
    Als je thuiskomt,
    Vind je het zwemmen in de Linge
    Niet eng meer.dat weten we zeker.
    We genieten ook van de foto's die je plaatst.
    Heel veel succes op je eerst schooldag als juf Marie.j
    De kinderen zullen best wel dol op je worden.
    Dikke kus van ons allemaal uit Meteren X X X........