Berichtje uit Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marie - WaarBenJij.nu Berichtje uit Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marie - WaarBenJij.nu

Berichtje uit Ghana

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

04 Maart 2014 | Ghana, Accra

Lieve allemaal,

Het is weer even geleden dat ik iets heb laten horen, maar bij deze zal ik jullie even bijpraten over hoe het allemaal gaat hier! We zijn op de helft van onze stage, nog maar 6 weken dan zijn we klaar. Best raar, nu je helemaal gewend bent. Er staan leuke dingen op de planning. Donderdag lopen we mee in een optocht door de straten, haha. Alle scholen doen dat, om 'Independence day' te vieren. Wel marcherend trouwens, en ik moet zeggen dat dit best lastig is, maar heeeel vermakend. Vooral omdat je serieus moet kijken, en het feit dat je serieus moet kijken, maakt het helemaal leuk natuurlijk. Maar dat komt wel goed, en ik zal snel foto's laten zien van de optocht. Volgende week beginnen we met schilderen. We gaan de school wat opknappen door de buitenste muren van het kleutergebouw te verven (lichtblauw), lokaal van de kleutertjes (lichtgroen) en hoogstwaarschijnlijk de wc's. Bij het lokaaltje gaan we de muur versieren met woordjes. Ben eeeerg benieuwd naar het resultaat!! Met m'n stagekindjes is het nog steeds erg leuk, haha. Al zijn ze af en toe wat druk en gebruiken ze het lokaal opeens als gymzaal. Doordeweeks gaat dus allemaal goed! Afgelopen (3) weekenden ben ik naar de hoofdstad Accra geweest. Vorig weekend zijn we naar een markt geweest, dit was echt heel erg leuk om mee te maken, veel Ghanese mensen gesproken. Ook nog Djembé-les gehad, suuuper leuk, en ik kon het nog een beetje van m'n les 2 jaar geleden in Gambia haha. We zijn ook uit eten geweest bij Mamma Mia, Italiaans restaurant, zeker een aanrader, heeerlijk gegeten. Dus als je ooit van plan bent om naar Ghana te gaan... u should go to Mamma Mia! We zijn daarna nog uitgeweest in Accra, dit is best wel te vergelijken met Nederland. Kroegjes, discotheekjes, heel leuk! Het gaat allemaal z'n gangetje hier, en je went er heel erg aan. De eerste dag dat ik reisde door Ghana, keek ik bij elke toeterende auto verschrikt uit de auto omdat ik dacht dat er iets gebeurde (in Ghana toeteren ze als waarschuwing als ze inhalen, en dat doen ze nonstop), nu hoor ik het niet eens meer. Ik ben benieuwd wat nog gaat komen gaat, nog 7 weekjes en dan gaan we alweer terug naar het toch wel mooie Nederland!

• 04 Maart 2014 - 21:01

Kees:

Heee Marietje.

Dat was weer even geleden ja,dat jij een verslagje geschreven had!
    Wel jammer eigenlijk,vind ze altijd erg leuk om te lezen,en zo denk niet alleen ik er over hoor!
    Zo te horen ben je al echt ingeburgerd,en weten jullie de leuke plekjes/plaatsen ook al te vinden!
    Veel sucses met het schilderen natuurlijk,maar dat gaat jullie heus wel lukken hoor!
    Nou,hoop snel weer iets te horen van jou!!

Love You
    Papa
    XXX

• 04 Maart 2014 - 21:29

Jose Versteegen:

Ha Nichtje

Leuk weer iets te lezen, maar de foto's zeggen ook veel
    Hier gaat alles zijn gangetje
    Carnaval net achter de rug
    Mooi weer gehad!
    Is het daar 's nachts wel koel of is het altijd zwoel weer?
    Ik kijk weleens op de weerkaart
    Hebben ze daar ook asfaltwegen of ook van die verharde rode klei?
    Haha; als je terugkomt dan zul je het hier wel druk vinden! Vooral op Schiphol
    Met Pasen ben je ook nog daar; vieren ze daar ook kerkelijke feesten?
    Heb je de kindjes ook al NETTE Nederlandse woorden geleerd?
    En zijn daar atlassen om aan te wijzen waar jullie wonen?
    Wat een vragen allemaal
    Ik hoor het anders wel als je terugbent
    Groetjes van je oom en tante

• 05 Maart 2014 - 06:51

Rob En Wilma:

Gezellig.......eindelijk weer een verslagje .
    Het was weer leuk om te lezen.
    Nog één dag en dan is het groot feest bij jullie.
    Jullie hebben daar echt naar toe geleefd
    En veel en hart geoefend .
    Fijn dat de volgende week jouw schooltje aan de beurt is met verven .
    Wat zullen de kindjes blij zijn met een kleurtje op de muuren
    We moesten wel lachen om hoe je vertelde,
    Dat ze daar toeteren als ze elkaar inhalen.
    Wat een herrie zal dat zijn in de hoofdstad.
    We hopen snel weer gezellige foto's te zien
    Maar dan vooral waar je zelf ook op staat.
    Heel veel plezier op het feest.
    En tot het volgende verslagje.
    Dikke kus van ons uit meteren X X X. :-)