Berichtje uit Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marie - WaarBenJij.nu Berichtje uit Ghana - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marie - WaarBenJij.nu

Berichtje uit Ghana

Door: Marie

Blijf op de hoogte en volg Marie

13 Februari 2014 | Ghana, Accra

Zo, ik zal weer eens wat laten horen, want ik heb al vaker de vraag gehad waarom ik geen verslagje meer heb geschreven, nou bij deze, ik heb een paar dagen geen internet op mijn laptop gehad, dus vandaar! Hij doet het weer reuze goed nu, dus ik zal meteen wat schrijven. Het is bijna onze 3e week hier en ik moet zeggen dat ik erg gewend ben, ik voel me best wel thuis eigenlijk. Deze week ben ik maandag en dinsdag wel behoorlijk ziek geweest, maar dit was gelukkig van korte duur! Nu heb ik meer energie dan te voren haha! Woensdag ben ik weer naar mijn vertrouwde schooltje gelopen waar ik altijd begroet wordt door kindjes die vervolgens met me meelopen. Mijn lerares was er de eerste 4 uur niet (?), dus ik stond er alleen voor. Bang voor wat komen zou, was dit niet nodig haha! Ik ben met een rekenspelletje begonnen, en de kinderen vonden het ontzettend leuk, dus ze deden goed mee. Dit had ik trouwens niet verwacht. 50 Afrikaanse kinderen die naar me luisteren? Met het spelletje oefende we het terugtellen, en hebben we plus en min sommen geoefend. Vervolgens heb ik Engels gegeven (zo ziet mijn ochtend er elke dag uit, eerst rekenen, dan Engels). Ik heb ze eerst klassikaal iets uitgelegd en vervolgens hebben zij het in hun schriftjes gemaakt. En ik weer nakijken natuurlijk, die 50 schriftjes. En als ik dan het stickerval pak, ontploft er een bom want.. woow iemand krijgt een sticker, dit moet de hele school weten!! Zo gaat dat ongeveer, maar ik vind het leuk om ze zo blij te maken. Vandaag kreeg ik te horen dat Charlotte op mijn school is geplaatst, dus nu kunnen we ook af en toe samen les gaan geven! De week gaat hier echt snel, dat is niet te geloven. Je maakt zoveel mee, zowel op stage, maar ook als je gewoon terugloopt op straat. Zoveel indrukken en momenten die je meemaakt, dat je de tijd alsmaar vergeet. Ik heb hier in de buurt al verschillende mensen die ik nu ken, bijvoorbeeld bepaalde winkeltjes waar ik vaste klant ben geworden, dit maakt het allemaal nog leuker. De gezelligheid in huis is nog steeds prima, en iedereen gaat zijn eigen weggetje. Dit was het weer even voor nu, jullie horen me snel weer!

  • 17 Februari 2014 - 21:18

    Kees:

    hardstikke leuk verslag weer marietje!
    ook erg leuk om te horen,dat het op jou schooltje zo goed gaat,moest wel erg lachen toen jij vertelde dat er een bom ontploft,als ze een sticker krijgen!
    Zo zie je maar,super blij zijn om een doodsimpele sticker,dat zul je hier niet meemaken!
    Hardstikke fijn ook om te horen,dat jij het daar zo goed naar je zin hebt,maar jou kennende,had ik ook niet anders verwacht hoor!
    Nou,geniet er maar lekker van,zoveel als je kunt,voor je het weet is het weer voorbij!
    Oja,wel fijn dat Charlotte nu ook op jou school geplaatst is,zeker weten!

    Liefs
    Papa
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 17 Februari 2014 - 22:31

    JOSÉ Versteegen:

    Dit verslag had ik gemist.
    Ik less nu dat je zelfs al Engelse les hebt gegeven,
    maar spreek jij ook al een beetje Ghanees eigenlijk?
    En het is echt niet alleen daar hoor dat internet uitvalt, dat gebeurt hier in ons rijke landje ook regelmatig.
    Nu hebben de grote bedrijven onderhoud, dus af en toe...floep, weg ben je,
    maar ach er zijn erger dingen n het leven.
    Ik heb me op de maillijst laten zetten, dus dan mis ik niks.
    Toedeloetje
    en nogmaals een groetje uit Zoeterwoude.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marie

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 4943

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 29 April 2014

Stage Ghana

Landen bezocht: